Kasetony oraz semafory reklamowe – są jednym z najczęściej stosowanych sposobów ekspozycji treści w reklamie. Może nimi być zarówno logo firmy, rozbudowany logotyp, czy zbiór treści zawierający opis miejsca i charakter prowadzonej działalności. Kasetony zazwyczaj mają budowę prostokątnej skrzynki, z jednostronnym lub dwustronnym licem podświetlanym od środka. Mogą mieć również kształt koła, elipsy, krzyża czy inny. Lica są wykonane z przepuszczającego światło materiału. Taka budowa kasetonów reklamowych daje wiele możliwości do wykonania stosownej i nowoczesnej reklamy, niezależnie od tego czy jest to reklama wewnętrzna czy zewnętrzna.
Rodzaje kasetonów reklamowych
Wyróżniamy dwa główne typy kasetonów – jedno i dwustronne oraz kilka rodzajów ich wykonania:
- Kasetony reklamowe w ramie aluminiowej
- Kasetony reklamowe / pylony z licem z napinanym
- Kasetony reklamowe z dibondu
- Kasetony reklamowe z pleksi
Dodatkowo prawie każdy z tych kasetonów można wzbogacić o elementy przestrzenne takie jak:
- litery przestrzenne
- tłoczone logotypy
- frezowane płyty poliestrowe, pleksiglas lub dibond
Kasetony reklamowe, a światło
Wzrok klientów najlepiej przyciąga światło. Budowa kasetonów umożliwia wiele rozwiązań podświetlenia eksponowanego lica, między innymi:
- światło równomierne
- światło rozproszone
- światło jednolite
- światło punktowe
Dzięki takiemu rozwiązaniu uzyskujemy przyciągające wzrok wyszczególnienie konkretnego elementu. Często w takich przypadkach sprawdza się światło pulsacyjne o zimnej barwie. Do oświetlenia kasetonów reklamowych najczęściej wykorzystuje się zamknięte, hermetyczne moduły LED-owe. Dzięki temu są one trwałe i bezpieczne, bez względu na miejsce montażu kasetonu.
Sterowanie oświetleniem
Przy obsłudze podświetlenia kasetonów stosuje się różne rozwiązania, takie jak:
- włącznik ręczny
- aparat zmierzchowy
- automatyczny zegar sterujący
Można też do tego wykorzystać systemy sterowników umożliwiających kontrolę wprowadzonego do kasetonu oświetlenia LED. Taki system również może być uruchamiany ręcznie, poprzez pilota lub drogą radiową.
Jak wybrać odpowiedni kaseton?
Aby wybrać odpowiedni kaseton reklamowy, dostosowany do naszych potrzeb musimy zdecydować jaką funkcję będzie on pełnić.
- Czy będzie to jedynie informacja o lokalizacji punktu?
- Czy ma zachęcać do kupna konkretnych artykułów?
- Czy są treści, które mają być bardziej wyeksponowane?
Po ustaleniu priorytetów należy określić wielkość i ilość treści jaka ma być umieszczona na kasetonie. Te informacje są ważne na tym etapie, ponieważ doprowadzą one nas do wyboru najlepszej ekspozycji reklamy, zgodnej z Twoimi oczekiwaniami.
Za każdym razem najlepiej skorzystać z podpowiedzi naszych specjalistów od reklam.
Chętnie doradzimy proponując optymalne rozwiązanie i odpowiemy na każde Twoje pytanie.